אתר תדמית או אתר מכירות – איזה אתר העסק שלך צריך?

מתלבטים איזה אתר הכי כדאי ומתאים לצרכים של העסק שלכם? האם אתר מכירות, אתר נדל"ן, או אולי אתר תדמית?

בכתבה זו נלמד על ארבעת הסוגים העיקריים של האתרים השונים ואת ההבדלים בין התכונות השונות שלהם, כך שתוכלו בקלות לבחור את הפתרון המתאים ביותר לעסק שלכם.

ארבעת סוגי האתרים העיקריים.

ישנם כיום סוגים רבים של אתרים שניתן לבנות לעסק, אך אם נרצה להכניס את כל סוגי האתרים לקטגוריות שונות, הם יתחלקו לארבעה קטגוריות עיקריות:

  • אתר תדמית
  • אתר מכירות (חנות)
  • אתר מכירות קטלוגי
  • אתר נדל"ן

אתר תדמית 

בניית אתר תדמיתת ליועץ עסקי - סופרסייט בניית אתרים

למי מתאים:

אתר תדמיתי מתאים לכל בעל עסק הרוצה להציג את השירותים השונים שהעסק שלו מציע, ומעוניין שהגולשים ייצרו איתו קשר, דרך טופס צור קשר באתר, דרך הטלפון, או שיבואו לחנות או למשרד  כדי לקבל פרטים נוספים ולבצע את הרכישה.

איזה עמודים יהיו כלולים באתר תדמיתי:

רוב סוגי אתרי התדמית יהיו בנויים מהעמודים הבאים:

  • עמוד הבית – עמוד הבית של אתר התדמית הינו העמוד הראשי של האתר אליו, לעמוד זה שני תפקידים עיקריים: ליצור רושם ראשוני מעולה על הגולש ולכן הוא חייב להיות מעוצב ברמה הגבוהה ביותר תוך שמירה על קו נקי של העיצוב. להפנות את הגולש בקלות לכל מקום באתר אליו הוא רוצה להגיע.
  • עמוד האודות – תפקידו של עמוד האודות הוא לתת תמונה כוללת על העסק ועל בעל העסק, לשדר אמינות, ולתת לגולש להרגיש בטוח לעבוד איתך.
  • עמוד צור קשר – תפקידו על עמוד צור קשר, הוא פשוט, לתת את פרטי הקשר של העסק שלך. בדרך כלל בנוסף לפרטי הקשר יהיה גם טופס יצירת קשר ומפה עם סימון מקום העסק שלך.
  • עמודי השירותים – עמודי השירותים הם עמודים סטטיים המציגים את השירותים השונים של העסק, בעמודים אלה יתואר פרטי השירות, היתרונות של העבודה מולך, הבידול של העסק שלך, ופרטי הקשר של העסק. באופן כללי אני תמיד ממליץ לבנות את עמודי השירותים או לפי פניה אל קהל היעד של העסק, או לפי סוג הבעיות אותם העסק פותר ללקוחות שלו.
  • עמודי פרויקטים – בעמודים אלה בדרך כלל מציגים עבודות קודמות, למשל חברה לבניית אתרים תציג ותספר בעמודים אלה על האתרים השונים שהיא בנתה בעבר, חברת קייטרינג תציג כאן את האירועים האחרונים שהיא עשתה, ואדריכלים יראו כאן את המבנים השונים שהם בנו.
  • עמוד גלרייה – עמוד גלריית התמונות יציג את התמונות השונות של העסק, ניתן בדרך כלל גם ליצור קטגוריות שונות של תמונות כך שכל קבוצה של תמונות תהיה בקטגוריה שונה.
  • עמוד בלוג (מאמרים)  – כתבות ומאמרים באתר, לא רק עוזרים לכם לבנות אמון, והופכים אתכם לסופר מומחים בעיני הגולשים שלכם, אלא הוא גם אחד מהכלים הטובים ביותר שעוזרים לאתר שלכם להתקדם במנוע החיפוש של גוגל, ולכן האתר שלכם חייב לכלול גם עמוד ומערכת בלוגים המאפשרת לכם לכתוב את המאמרים שלכם בתוך האתר שלכם ולא באיזה מערכת מאמרים חיצונית המביאה אליהם את כל הגולשים במקום אליכם.

דוגמאות לבעלי עסקים שצריכים אתר תדמית:

עורכי דין, אדריכלים, יועצים, מהנדסים, אנשי דת, רופאים, ספורטאים, אמנים, מדריכי טיולים, גרפיקאים, מאפיות, צלמים.

אתר מכירות

מי צריך:

אם העסק שלך מוכר מוצרים (פיזיים או דיגיטליים), ואתה רוצה שהגולשים באתר יוכלו לבצע רכישה של המוצר דרך אתר מבלי צורך לפנות אליך, מה שאתה צריך הוא – אתר מכירות מתקדם לעסק.

עמודים באתר מכירות:

כמובן שכל אתר מכירות בנוי בצורה שונה, ולצרכים שונים, אך בכל אופן, רב המאחד מן המפריד באתרי המכירות, ואם אתם רוצים שאתר המכירות יניב את התוצאות הרצויות והטובות ביותר, מומלץ לדאוג לכך שהאתר יכיל את העמודים הבאים:

  • עמוד הבית – כמו תמיד, עמוד הבית הינו העמוד הראשי אליו מגיעים הגולשים כאשר הם נכנסים לאתר שלך, ולכן עמוד זה צריך לעשות שני דברים עיקריים: 1. להרשים את הלקוחות שלך 2. לעזור ללקוחות למצוא בקלות ובמהירות את המוצרים שהם מעוניינים לקנות.
  • עמוד קטגורית מוצר – מציג את כל המוצרים בתוך אותה הקטגוריה
  • עמוד מוצר – מציג את כל הפרטים של המוצר (תמונה, מחיר, תאור שיווקי, וכו')
  • עמוד סל קניות – מציג את כל המוצרים אותם בחר הגולש להוסיף לסל הקניות שלו.
  • עמוד קופה – העמוד בו הגולש יכול להכניס את הפרטים שלו ולבחור באמצעי התשלום השונים כדי לבצע את הרכישה.
  • עמוד מדיניות החזרים – החוק דורש שיהיה באתר עמוד של מדיניות החזרים.
  • עמודים נוספים – מלבד העמודים שכתבתי אליהם למעלה שמייחדים אתר מכירות, יש כמובן גם את העמודים הרגילים שצריך להיות באתר, כגון עמוד אודות, עמוד צור קשר, ועמוד בלוג.

דוגמאות לעסקים שמומלץ להם לבנות אתר מכירות:

חנויות כלי עבודה, יודאיקה, כלי כסף, תכשיטים, חנויות אופנה, חנויות נעליים, חנויות צעצועים, חנויות חשמל, וכו'.

אתר מכירות קטלוג

למי מתאים:

הרבה פעמים קורה שאני פוגש  בבעלי עסקים שרוצים להציג את המוצרים שלהם בדיוק כמו באתר מכירות רגיל אך אינם רוצים שהרכישה תתבצע דרך האתר, או לחילופין הם רוצים שרק אנשים עם שם משתמש וסיסמה יוכלו לראות את המחירים, במקרים אלו, אני ממליץ לאותם בעלי עסקים לבנות אתר מכירתי קטלוגי שאינו מציג את המכירים לפני הגולשים.

מה מייחד אתר קטלוגי:

אתר מכירות קטלוגי אינו מראה את המחירים באתר ואינו מאפשר לבצע רכישה באמצעות האתר, או לחילופין האתר מראה את המחירים ומאפשר רכישה, אך רק לבעלי הרשאות גישה עם שם משתמש וסיסמה.

דוגמאות לעסקים שמומלץ להם לבנות אתר קטלוגי:

עסקים המוכרים מוצרים שדורשים הסברים לכל לקוח בנפרד, יבואנים הרוצים להציג את המוצרים שלהם באתר ולאפשר רק לבעלי החנויות שמוכרים את המוצרים לראות את המחירים ולבצע הזמנות מוצרים דרך האתר.

אתר נדל"ן

למי מתאים:

סוג אתר זה מתאים בעיקר למתווכי נדל"ן ולמשרדי מתווכים.

מה מייחד אתר נדל"ן:

הדבר שמייחד יותר מכל אתר נדל"ן הוא יכולות החיפוש שיש באתרים אלה. לעומת אתרי תדמית רגילים, באתרי נדל"ן יכולות החיפוש מותאמות במיוחד לנכסים, ומאפשרים לגולש באתר למצוא את הנכס שהוא צריך על פי יכולות חיתוך של איזור הנכס הרצוי, גודל חדרים, מחיר, מ"ר, ועוד.

עמודים באתר נדל"ן:

  • עמוד הבית – יציג סרגל חיפוש מורחב במקום בולט, ויציג את הנכסים הכי בולטים באתר.
  • עמוד נכסים למכירה – עמוד זה יציג את כל הנכסים למכירה באתר
  • עמוד נכסים להשכרה – מציג את כל למכירה
  • עמודי נכסים לפי שכונות או ערים – מציג את כל הנכסים באותם ערים או שכונות.
  • עמוד נכס – מציג את כל פרטי הכנס באתר כגון, מחיר הנכס, תמונות הנכס, תאור הנכס, תכונות מיוחדות.
  • עמוד סוכן (עמוד זה שייך רק לסוכניות תיווך) – מציג את פרטי הסוכנים השונים עם אפשרות ליצירת קשר ישיר עם הסוכן.

כפי שכתבתי בהתחלה, ישנם סוגי אתרים רבים, בנישות שונות, אך בדרך כלל, רוב סוגי האתרים יהיו בתוך אחד מארבעת הקטגוריות שכתבתי עליהם בכתבה זו, אז לפני שתחליטו על קניית אתר, עברו על הרשימה, של האתרים למעלה ובדקו מהו סוג האתר המתאים ביותר לעסק הספציפי שלכם, ורק לאחר שתעשו זאת, פנו לחברת בניית אתרים, כדי שיבנו לכם את האתר הטוב ביותר בשבילכם.

יש לכם שאלות? רוצים לברר פרטים נוספים אודות בניית אתרים שונים? כתבו לנו למטה בתגובות, או התקשרו אלינו לייעוץ חינם בטלפון 02-5860882 ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

תמיד להצלחתכם, אלי.

תגובות
  • עמית ירון
    הגב

    תודה על כל המידע באמת עזרת לי להבין הבדל בין הסוגים השונים כל הכבוד

להגיב

התחל להקליד והקש Enter כדי לחפש